#Учиться #Делать #Отдыхать

Золоте дно: соліст «Фіолету» про сучасну українську музику

Про квоти на радіостанціях, якісну українську музику та власну творчість в інтерв'ю соліста гурту «Фіолет» Сергія Мартинюка для ForshMag.

Любов до Одеси

Навіть не можу точно сказати, коли почалася історія кохання між мною та цим містом. Пам’ятаю, що один із перших концертів тут припав на 8 Березня. Ми грали акустику, у залі було 15 людей, але з того часу ми тут знайшли міцний кулачок друзів. Ця тусовочка розросталася, і тепер вже хочемо наступного разу приїхати у більший зал.

Фото з останнього виступу гурту в Одесі.

Фото з останнього виступу гурту в Одесі.

Пісня про Одесу народилася спонтанно. У мене деякий час крутилося декілька рядків про море, і коли я сів їх вкласти на папір, пішла пісня. Я не хотів записувати її, але група переконала. Ми навіть не планували повноцінний кліп, просто хотіли зробити таке собі лірик-відео, приїхали до Одеси, знайшли наших друзів, Мішу Горбачова та команду. Дуже приємно, що він ротується на декількох музичних каналах. Хоча кліп нам обійшовся лише в 400 гривень, та ті емоції безцінні.

 

Дуже приємно, що кліп ротується на декількох музичних каналах. Хоча він нам обійшовся лише в 400 гривень, та ті емоції безцінні.

 

Своїй майбутній дружині освідчувався цього літа в Одесі на березі моря. Я взагалі не схильний до якихось хвилювань особистого характеру, але мені здавалося, що я ще такої зворушливої штуки в житті не робив, хоча й виходив на сцену до тисячі людей. Я думаю, що цей спогад вже на все життя зі мною і з Одесою.

Фото: Віра Гапієва.

Фото: Віра Гапієва.

 

«Клуб поетів Чорноморки»: про об’єднання молодих літературних талантів

 

Український музичний бум

З часів Революції гідності спостерігається певний музичний бум в Україні. Але я це не пов’язую  з тим, що російські виконавці перестали приїздити сюди чи якимись політичними чинниками. Просто соціум втомився від агресії в новинах, люди все більше почали звертатися до мистецтва. Музика тепер залишається чи не єдиною віддушиною, де можна дійсно абстрагуватися від реальності. Це стимулює музикантів працювати, це стимулює створювати фестивалі. Така ситуація дає поштовх появі нових команд. Сподіваюся, це не стане короткочасним явищем, і усі ці музиканти й далі продовжуватимуть наполегливо працювати.

3jmRw1eXSJ4

Фото: Віра Гапієва.

 

Квоти на радіостанціях

Квоти я на разі не сприймаю як щось дієве, тому що не прихильник обмежень, заборон чи вибіркових підходів до музики. Але з огляду на те, що зараз звучить в ефірі, я хочу вірити, що квоти стануть для виконавців стимулом робити конкурентоспроможний продукт, а не просто писати україномовну музику для затуляння дірок в ефірі. Робити музику, яка б звучала на рівні з Maroon 5, Coldplay та іншими командами. І це приємно позначиться на якості, інші інтерпретації тут не діють, бо «сильна музика» знайде своїх слухачів та можливість пробитися без радіостанцій. Так завжди було й буде.

 

З огляду на те, що зараз звучить в ефірі, я хочу вірити, що квоти стануть для виконавців стимулом робити конкурентоспроможний продукт, а не просто писати україномовну музику для затуляння дірок в ефірі.

 

Ми ніколи не орієнтувалися на ротації, ми завжди сприймали їх як просто приємний бонус. Тому що ми ні гривні не заплатили за нашу присутність там. І завжди орієнтувалися на інтернет та соціальні мережі, де шукали своїх шанувальників.

 

Нова музика в лютеранській кірсі

 

Після Х-фактору

Не сталося ніякого глобального буму, не прийшло 3 мільйони людей до нас на концерти. Я не знаю, чому так. Та я і не очікував, що ми станемо дуже популярними і почнемо НСК «Олімпійський» збирати. Але нам стали набагато більше в інтернеті писати, це факт. Певен, що буде ще краще, коли ми зможемо приїхати до вас на стадіон «Чорноморець».

2ZCfwAR5Nqc

Фото: Віра Гапієва.

 

Золоте дно

Я вважаю, що фестивальна культура — це лакмусовий папірець нашої демократії та свободолюбства. Якщо ми говоримо про так звані європейські цінності, відсутність моральних бар’єрів, боротьбу з совком, то для мене найперше спадають на думку фестивалі. Дуже круто зібратися в одному місці, робити дурниці. На те вона й молодість, бо у 60 це не так цікаво робити, як у 20 років. Тому фестивалі — золоте дно української культури в хорошому розумінні. Я бачу в них величезний потенціал міняти людей. Стільки молоді їде на фести щороку і повертається зовсім іншими людьми: з новими музичними смаками, уявленнями і ставленням до світу.

 

 

Фестивалі — золоте дно української культури в хорошому розумінні. Стільки молоді їде на фести щороку і повертається зовсім іншими людьми: з новими музичними смаками, уявленнями і ставленням до світу

 

«Бандерштат», який ми вже 10 років організовуємо в Луцьку, розростається. Наступному року планується зробити близько п’яти різнопланових сцен: від рок-, інді- до етно-, хіп-хоп та навіть електронної. Музика завжди нас очищає і дає нам можливість виходити у світ набагато кращими, ніж ми є. Саме цю істину ми хочемо донести до слухачів.

 

Також буде цікаво:

Без чого не було би поп-музики. Розповідає музичний критик Артемій Троїцький

Режисер Олексій Коломійцев про заборонену виставу і про те, як створити театр із мрії

Новий More Music Club: більше простору, більше музики

ForshMag - полезный городской интернет-журнал.
Использование материалов ForshMag разрешено только с предварительного согласия правообладателей при наличии активной ссылки на источник.

О журнале

Связь с редакцией: forshmag@impacthub.odessa.ua
Проект

Подписаться